maandag 1 december 2014

Verslag - I Love Beauty Event '14

Vandaag even geen Let's Get Personal, maar mijn verslag van het I Love Beauty Event 2014! Afgelopen zaterdag ben ik samen met mijn mama naar de IJsselhallen in Zwolle gegaan om ons onder te dompelen in make-up en andere dingen. Ik heb Cynthia ontmoet, teveel geld uitgegeven aan super leuke dingen, een workshop gevolgd en koude pizza gegeten.
 
 

Om 08:45 ging de wekker. Opstaan en douchen! Daarna lekker ontbijten en me klaarmaken voor de dag. Niet al teveel make-up op, want ik was van plan om een Rimmel workshop te gaan volgen.
 
Om 11:30 zat ik dan in de trein op weg naar Zwolle. Ik woon super dicht bij Zwolle en ging eerst naar mijn moeders werk toe, want zij moest die ochtend werken. We konden makkelijk naar de IJsselhallen lopen en omdat ze 's ochtends moest werken stond de auto ook al lekker dichtbij. Heel handig, want dan hoefden we 's avonds niet een heel eind te sjouwen naar het station met alle geshopte spullen.
 
Toen wij om 12:30 de IJsselhallen naderden stond er al een kleine rij. Alleen die rij stond voor de ingang waar de pers etc. naar binnen moesten! Wij gingen dus door een andere deur en konden lekker warm binnen wachten. Het was echt grappig om te zien hoe die rij voor de verkeerde ingang steeds langer werd. Via de ingang kwam je uiteindelijk wel in een halletje waardoor je voor de juiste deuren kwam te staan. Om 13:00 gingen de deuren open en het shoppen kon beginnen!
 

 
Het was ontzettend fijn dat er kluisjes waren! Hierdoor hoefde je niet de hele tijd je jas mee te sjouwen.
 
Zodra je de grote hal binnenkwam liep je op een geweldige roze vloer en was het eerste waar je tegenaan liep de infobalie die tevens de plek was waar je je op kon geven voor de workshops. Wij gingen eerst op de foto bij een photowall en daarna heb ik me opgegeven voor de Rimmel workshop. Toen mijn moeder later doorkreeg dat die workshop een uur duurde en zij dus een uur moest wachten, wilde ze ook wel mee. Alleen het was uitverkocht... Gelukkig waren de mensen die de workshop regelden zo aardig dat mijn moeder mocht kijken. Uiteindelijk mocht ze ook nog met de oogschaduw en mascara meedoen! Super aardig van ze.
 
De twee meiden die naast me zaten waren echt geweldig. Ze waren heel grappig en gezellig en konden me goed adviseren over of mijn foundation niet te donker of te licht was. Die twee meiden maakten de workshop echt veel gezelliger dan hij al was.
  
Voor de workshop kregen we echt het meest beroerde setje kwasten ever, waardoor mijn ooglook er verschrikkelijk uitzag. Mijn lipstick zat ook niet geweldig. De kleur was wel erg mooi. Normaal ben ik ook niet zo van de foundation, omdat mijn huid al vrij gaaf is van zichzelf. Toen we foundation aan moesten brengen wilde ik dat eerst ook niet, maar omdat de twee meiden die de workshop leidden zeiden dat make-up zo leuk is, omdat je het er altijd weer af kan halen als het niet mooi is, besloot ik het toch aan te brengen. En het stond nog best mooi ook! Ik mengde twee kleuren foundation, waardoor ik een vrij goede match met mijn eigen huidskleur kreeg. Mijn huid werd nét iets mooier dan hij al was. Uiteindelijk heb ik zelfs die twee foundations gekocht! Wie had dát gedacht.
 
 
 
Toen mama en ik wat wilden eten, sloten we achteraan in de lange rij voor het voedsel. Er was echt genoeg gezond voedsel, dit kwam je als eerste tegen. Achteraan de lange balie met eten kwamen pas de cake en muffins. Ik pakte een punt pizza die koud was toen ik op een stoel zat. Het duurde namelijk eeuwen voordat we konden betalen. Toen we bijna konden betalen zag ik Cynthia staan! Ik direct uit de rij stappen en erheen gaan, want ze stond maar met twee meiden te kletsen. Haar begeleidster/bodyguardin vroeg aan mij of ik met haar op de foto wilde. Ik zei dat ik dat inderdaad wilde, waarop die bodyguardin zei dat dat later kon als Cynthia haar boek ging signeren. Cynthia hoorde dat en zei heel chill dat ik wel even met haar op de foto kon. Super lief! Daarna vroeg ze nog wat ik ervan vond en ze was echt geïnteresseerd en ze nam echt de tijd voor me. Ik was echt helemaal happy na de ontmoeting met haar. Cynthia zei ook nog dat ze vond dat ik heel erg op Teske lijk. Ze is echt de eerste die dat zei en toen ik dat zei vond ze dat heel raar, omdat ik er echt heel erg op lijk. Leuk om te horen!

Cynthia hield ook nog een Ask Me Anything die volgens het programmaboekje een halfuur zou duren, maar in de praktijk duurde hij slechts vijftien minuten. Dat was wel een tegenvaller. Toch was het leuk om haar even in het echt zo te horen spreken.
 
 
Bij de stand van Max Pro vroeg zo'n vrouw of ze mijn haar mocht krullen of stijlen. Sure! Na een paar plukken stopte ze en ik vroeg of ze mijn hele haar wilde krullen. 'Dat doen we alleen bij mensen die een tang kopen.' Fack. You. Had dat even eerder gezegd ja. Ik liep de rest van de dag met half gekruld en half stijl haar rond. Ik liep dus gewoon voor gek. Als ze eerder had gezegd dat ze maar een klein deel van mijn haar zou krullen, dan had ik niet eens gewild dat ze mijn haar ging krullen.
 
Ik heb bij die stand wel geleerd dat niet elke stijltang geschikt is om krullen te maken. De platen moeten kunnen 'bewegen' en hij moet rondom ook warm kunnen worden.
 
 
Bij Beauty Pad (zelfde concept als Allure Kristal Pads) heb ik geleerd dat de haartjes niet afgeschuurd worden, maar dat de haartjes met haarwortel en al uit het haarzakje worden gedraaid. Dat wist ik helemaal niet! De vrouw die dat vertelde zei dat iedereen dacht dat de haartjes afgeschuurd worden. Toen we later weer langs die stand liepen vroeg een andere vrouw of ze het ons mocht demonstreren. Toen wij zeiden dat we al een demonstratie gehad hadden blééf ze maar aandringen en alles opnieuw vertellen. Heel opdringerig. Dat vond ik wel jammer.
 
Er waren ook nog een aantal auto's! Lekker stoer.
 


Kijk hoe geweldig dit printje is!

Deze kleur vind ik echt prachtig.
 
Op de tafeltjes in het eetgedeelte stonden verse bloemen. Zó'n leuk detail vind ik dat he! Dat geeft het net wat extra's dan neppe bloemen.
 
 
Ik vond het erg leuk om te zien dat er niet alleen jongere meiden rondliepen, maar ook oudere vrouwen. Eigenlijk liepen er vrouwen van alle leeftijden rond.
 
Hieronder zie je foto's van al mijn geshopte spullen.
 












 
 
Valt nog best mee toch? Ik heb ook nog twee sjaals gekocht, maar die zaten in de was toen ik deze foto's ging maken.
 
Kun je het I Love Beauty Event vergelijken met de Beautygloss Party? Deels. Het I Love Beauty Event is veel groter opgezet dan de Beautygloss Party. Je kon overal makkelijker tussendoor lopen en de stands waren ook groter. Bij de Beautygloss Party was het heel veel dringen. Op het I Love Beauty Event werd ook veel aandacht gegeven aan fashion en lifestyle, waar het bij de Beautygloss Party toch meer om make-up draait. De sfeer vond ik op het I Love Beauty Event ook wat leuker en prettiger dan op de Beautygloss Party, omdat het daar dus heel veel dringen was en iedereen helemaal gek werd als Mascha weer tevoorschijn kwam. Cynthia heeft er heel bewust voor gekozen om meer op de achtergrond te blijven, omdat ze vind dat het hele event niet om haar moet draaien (als ik het goed begrepen heb). Er was ook veel meer eetgelegenheid op dit event dan op de Beautygloss Party. Dit event was natuurlijk ook meer een beurs idee, maar toch. Op de Beautygloss Party kon je een cupcake halen en dat was het.
 
 
Toen Cynthia ging spreken op het podium kwamen er best wel wat mensen kijken, maar het was niet zo dat het helemaal vol stond met hysterische meiden, zoals op de Beautygloss Party wel het geval was toen Mascha het podium op kwam. Het I Love Beauty Event was gewoon wat chiller.
 
 
Als je twijfelt tussen beide events zal ik jezelf de volgende vragen stellen en ze met 'ja' of 'nee' beantwoorden:
 
1. Houd je van drukte?
2. Vind je het een probleem om lang in de rij te staan voor dingen?
3. Houd je van een chille sfeer?
4. Vind je het belangrijk dat er genoeg eetgelegenheid is?
5. Vind je niet alleen beauty, maar ook lifestyle erg leuk?
 
Heb je al deze vragen met 'ja' beantwoord, dan is het I Love Beauty Event meer geschikt voor jou. Het is nog goedkoper ook. Het is wel zo dat je op de Beautygloss Party een goodiebag krijgt en op het I Love Beauty Event niet, maar dat zou niet je hoofdreden moeten zijn om ergens heen te gaan.
 
De stand van Jewells vond ik super cute.

 
Volgend jaar ga ik zeker weer naar dit event. Kaartjes voor de Beautygloss Party heb ik ook al in huis. Ik heb er zin in.
 
 
Hopelijk heb ik jullie een beetje een idee gegeven van hoe het I Love Beauty Event mij is bevallen.
 
 
Hope you enjoyed!
 
xx Sanne


Geen opmerkingen:

Een reactie posten