woensdag 19 november 2014

Review: Essence All About Nude eyeshadow palet

Voor mijn verjaardag heb ik twee oogschaduwpaletjes van Essence gevraagd. Eentje heb ik van mijn broertje gekregen (All About Nude) en de ander van mijn beste vriendin. Vandaag review is dus All About Nude met een prachtige kleur die iets weg heeft van aubergine. Ik vind dat echt zo'n mooie kleur he. Helaas zijn aubergine kleurtjes in het doosje vaak prachtig, maar zodra je het swatcht is het gewoon een donkere kleur met eigenlijk geen aubergine erdoorheen.
 
 

Het formaat van dit oogschaduwdoosje vind ik echt geweldig. Ik heb het opgemeten: 8,5 cm bij 5,5 cm. Lekker compact! Het doosje is doorzichtig met zilveren letters. Je ziet direct met welke kleuren je te maken hebt.
 
 

Essence zegt dat dit zes kleuren zijn die met elkaar harmoniseren, dat ze lang blijven zitten, dat de textuur zacht en glad is en dat de effecten variƫren van mat tot shimmer tot metallic. Leuk die variatie!
 
 
 
Op naar de swatches.


Mooie pigmentatie! (zonder flits)

Oef, hier valt de kleur wat weg... (Met flits)

De swatches beloven veel goeds. De textuur is inderdaad lekker zacht. De oogschaduws brengen fijn aan op mijn arm.
 
Op mijn ogen komt helaas een stuk minder pigment. Het lijkt wel alsof mijn kwast de kleur slecht oppakt. Met vingers gaat het prima.
 

 
De look die ik aan het maken was, was dus heel licht en vaag. Niet zoals ik verwacht had! De meest linkse kleur van de bovenste rij, de highlighter, is wel prachtig. De middelste kleur van de onderste rij wil ook nog net, maar is niet geweldig voor in mijn crease.
 
 
Jammer dit! Ik had er super veel van verwacht, maar dit valt me echt tegen. Ik was zo ontzettend blij met dit palet. De enige reden waarom ik dit palet eventueel zou pakken, is de highlighter. Verder vind ik hem niet geweldig. Ik had al hele plannen gemaakt dat ik alleen dit doosje mee zou nemen op de volgende zomervakantie, om zo ruimte te besparen, maar die plannen gaan niet door. Helaas...

Essence All About Nude kost € 3,59 en is te koop bij Kruidvat (ook online)
 
 
Have a nice day!
 
xx Sanne

1 opmerking: