dinsdag 4 november 2014

Let's Get Personal #12 - verkeerde tentamen

Donderdag had ik mijn economie tentamen. Een dag later had ik mijn cijfer. Een 6,6! Super goed! Ik vraag me echt af hoe ik aan zo'n cijfer kom, want zo heel geweldig ging hij helemaal niet. Gisteren kwamen er twee meiden uit de andere 4 havo klas in onze klas mededelen dat we een heel ander economie tentamen gemaakt hebben dan eigenlijk de bedoeling was. Ik vond het al vreemd dat RIC NIC PIC en prijselasticiteit er niet in voor kwamen.

 
Er was even sprake van een nieuw tentamen en dat je hoogste cijfer dan telt. Nu gaat dat plan niet meer door, waar ik ontzéttend blij mee ben. Scheelt me weer leerwerk! Het cijfer wat je nu hebt wordt gewoon zo gelaten. Apart vind ik het wel. Je geeft toch niet het verkeerde tentamen?

Vorige week  had ik dus toetsweek. Vrijdag had ik al 6 van de 8 cijfers terug, wat echt mega snel is. Het cijfer waar ik het meest trots op ben is mijn 8,1 voor Engels over 8 pagina's woordjes en grammatica. Met het bespreken gisteren ontdekte ik alleen iets wat mijn docente fout gerekend heeft, maar wat wel gewoon goed is. Mijn cijfer is dus veranderd in een 8,2 ^^

Ik ben trouwens tot een geniale ingeving gekomen. Mensen zeggen toch weleens dat je een ....knobbel hebt? Een wiskundeknobbel bijvoorbeeld?  Nou, die knobbels uiten zich in de vorm van puistjes e.d. Nu je dit weet zijn die krengen een stuk minder erg he? ^^

Maandag begon mijn week eigenlijk al slecht, omdat ik ziek-achtig was. Mijn hand werd ineens gevoelloos, mijn onderbenen en onderarmen gingen trillen en het beeld van mijn linkeroog begon te trillen. Heel eng en apart allemaal. De rest van de week voelde ik me wel oké. Niet 100%, absoluut niet. Maar ik kon gewoon functioneren en mijn hele toetswerkweek maken. De hele week had ik wel last van hoofdpijn...
 
Vrijdag was echt erg. Ik had van 08:45 tot 09:30 de tijd voor mijn maatschappijleer tentamen. Om 09:05 was ik klaar. Met een oog dat weer raar ging doen en mijn schrijfhand die lichtelijk gevoelloos werd. Eenmaal thuis kakte ik helemaal in. Ik weet niet eens meer wat ik allemaal precies gedaan heb, maar toen mijn moeder me vroeg wat er was kon ik haar niet vertellen wat er met me aan de hand was. Ik wilde wel, maar het lukte niet. Ik kon geen woord over mijn tong krijgen en als ik dan en woord zei was het totaal iets anders dan ik wilde. Ik had wel direct door dat ik iets verkeerds zei, maar het herstellen kon ik niet. Schrijven ging ook niet meer. Ik kon gewoon niet meer communiceren.
 
Mijn moeder heeft de huisarts gebeld en ik kon direct terecht. Hij heeft wat vragen gesteld en testjes gedaan. Hij heeft contact opgenomen met de afdeling neurologie in een ziekenhuis hier in de buurt en daar ga ik binnenkort heen. Geen idee wat ze dan met me gaan doen, maar hopelijk komen ze erachter wat er met me aan de hand was vrijdag.

Zaterdag heb ik eigenlijk alleen maar last van hoofdpijn gehad en zondag was dat eigenlijk helemaal weg. Heel vaag in de verte voelde ik wel iets, maar ik kon gewoon alles doen wat ik wilde.
 
Ik heb ook al vanalles op lopen zoeken van wat het allemaal mogelijk kan zijn. Beter had ik dat niet gedaan, want ik zit me nu vet erge zorgen te maken over mezelf... Het kan iets heel ernstigs zijn, maar voor hetzelfde geld is het iets kleins en onschuldigs. Keep you posted!
 
Zondag kwam het hondje van mijn opa en oma een dagje bij ons, omdat zij op stap gingen. Ik heb het lieve beestje nog heerlijk uitgelaten in het geweldige weer. Ik moest zelfs een zonnebril op! Én ik hoefde geen jas aan. Stiekem had ik wel heel graag even mijn korte broek aan willen trekken...

Dat was mijn week wel zo'n beetje! Heb jij nog iets bijzonders of gewoon iets leuks gedaan vorige week?



xx Sanne



Geen opmerkingen:

Een reactie posten