dinsdag 28 oktober 2014

Zussenadvies

Ik wil nog even wat zeggen tussendoor. Als een soort zus figuur. Vorig jaar toen ik in 3 havo zat, moesten we op de computer allemaal testjes doen om te ontdekken welk profiel het beste bij jou zou passen. Je moest ook al opzoek gaan naar eventuele studies die je na je havo wilt gaan doen. Mij lijkt het heel erg leuk om iets in de visagiewereld te gaan doen, dus ik heb daar vanalles over op lopen zoeken. Toen ik tegen wat vriendinnen mijn grootste plannen mededeelde zei één persoon direct: "Dat kun je beter niet doen, het is heel moeilijk om in dat wereldje te komen. Dat kun je nooit. En het is alleen maar parttime. Dus voor erbij." Toen dacht ik: "Nou, jij bent een vriendín van mij. Je behoort me te steunen en niet mijn dromen aan gruzelementen te helpen. Dankje. Heel erg bedankt dat jij mij hebt laten inzien wat ik aan jou heb." Dat zei ik niet hardop wat ik eigenlijk wel had moeten doen.
 
Op dit moment heb ik ruzie met haar. Een soort van. Ik weet niet precies wat het tussen ons is op dit moment. Ik noem het voor het gemak maar gewoon 'ruzie'. Ik ben heel erg veranderlijk in wat ik graag wil worden later en op dit moment is dat make-upartist. En doordat die ex-vriendin toen zo neerhalend praatte over mijn dromen ben ik nu ontzettend gemotiveerd om een goede (Wat zeg ik? Geweldige!) make-upartist te worden en groots te worden in de visagiewereld.
 
 
Wat ik jullie met dit voorbeeld uit mijn eigen leven wil meegeven, is dat je je dromen, hoe groot of klein ze ook zijn, niet moet laten bederven door mensen die totaal niet van belang zijn in jou leven. Ik ben ook een heel erg 'idc-persoontje' geworden. Ik ben namelijk niet een heel populair persoon op school, maar ik heb wel een grote mond. En ik deed bepaalde dingen soms niet, zoals bepaalde dingen op Facebook zetten of bepaalde foto's op instagram zetten, omdat ik bang was voor de reacties van de populaire mensen. Toen ik bedacht dat die populaire mensen helemaal geen onderdeel uitmaken van mijn leven ben ik dingen gaan doen die ik anders nooit gedaan had. Zo heb ik een hele hashtag 'aangemaakt' voor mijn Sweet Sixteen, ik zet soms gekke foto's op instagram, ik post statussen op Facebook die ik anders nooit online gezet had, ik loop met een sjerp en een button en een strik op door school. De dag na mijn verjaardag. Ik zeg vaker waar het op staat... Mijn leven is oprecht een stuk leuker geworden doordat ik ben gaan inzien dat ik mijn leven liet beïnvloeden door mensen die totaal geen onderdeel van mijn leven zijn. Dit wil ik jullie ook van harte aanraden. Gewoon doen waar je zin in hebt en je niet inhouden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten