maandag 27 oktober 2014

Let's Get Personal #11 - toetswerkweek

Jeetje, ik was haast vergeten om dit artikel te maken. Deze week is namelijk vrij druk: ik heb toetsweek. Mijn allereerste toetsweek ooit. Het woord 'toetswerkweek' heb ik helemaal zelf bedacht toen ik iemand ik alle haast ging vertellen wat er deze week aan de hand is op mijn school. Zo heel verkeerd vind ik het woord eigenlijk nog niet eens!
 

 
Vorige week was echte een makkie. In bijna elke les gingen we de lesstof herhalen en vragen stellen. Ook gingen we veel Kahoot doen. Dit is een super leuk en handig iets. Als je naar www.getkahoot.com gaat kun je daar je eigen quiz maken. Docenten op mijn school doen dit heel veel. Op het digibord zie je dan een vraag staan en via je telefoon kun je antwoord op die vraag geven, door een gekleurd vak aan te klikken. Er zijn vier verschillende kleuren vakken. Op het bord zie je dan de vraag én ook vier verschillend gekleurde vakken staan. Op het bord staan ook de antwoorden in die vakken, op je telefoon alleen kleuren. De gene die het snelst het goede antwoord geeft, die komt bovenaan te staan in de top 5. Je verzamelt ook een soort punten en speelt onder een zelfverzonnen nickname. Heel leuk! Er zijn op de site ook talloze niet-school gerelateerde onderwerpen te vinden waarover je een quiz kunt doen. Ik geloof dat je ook via je pc de vragen kunt beantwoorden.
 
Mijn klas is trouwens heel creatief in het verzinnen van nicknames:
 
- achtergrondsletje 1
- achtergrondsletje 2
- achtergrondsletje 3
- Bart
- Bardt
- Bartt
- Bartd
- bart
- bartt
- bardt etc.
 
Of je gebruikt de naam van iemand anders.
 
Afgelopen weekend heb ik vooral veel geleerd. Niet erg, want daardoor ga ik met een chiller gevoel de toetswerkweek in.
 
Vandaag had ik mijn eerste twee toetsen. Nederlands en aardrijkskunde. Beide gingen ze eigenlijk wel prima. Wij moesten met veel verschillende klassen in de grote zaal van onze school zitten. Iedereen maakte dus een andere toets. Soms was het wel vervelend, want als jij 90 minuten over een toets mocht doen en een andere klas 45, dan hoorde je dus wat gestommel als ze vertrokken. Je moest ook na afloop je vertrektijd en handtekening op een papier zetten. Best slim eigenlijk. Het is namelijk een bewijs dat jij die toets gemaakt hebt. Ik voelde met vet belangrijk toen ik mijn toets af had en een docent kwam controleren of ik alles wel ingevuld had en dat ik daarna mijn handtekening mocht neerzetten. Ik vind deze week wel leuk, haha!
 
Het was met de tweede toets vandaag nog wel even stressen, want ik kon mijn tafel niet vinden. Iedereen heeft namelijk een eigen tafel waar je pasje op ligt. Dat pasje ligt bij elke toets wel weer op een andere plek, maar je moet dan eerst helemaal 'jouw' tafel op gaan zoeken. Alleen dat lukte mij niet echt dus ik was helemaal aan het stressen, maar omdat zo ongeveer iedereen al zat was het wel duidelijk welke tafels nog onbezet waren.
 
Omdat ik deze week tot nog toe best wel chill vind heb ik hier wat voordelen van een toetswerkweek:

- je kan soms uitslapen tot 10:00 (like me at Wednesday)
- je bespaart jezelf heel wat tijd in de ochtend als je voor de halvezwerver-look gaat (zie hieronder)
- je hebt vaak ruim een uur tussen twee toetsen in zitten waarin je kunt kloten of als je verstandig bent ga je leren
- meestal doe je maar twee nuttige dingen per dag: twee toetsen
- op de toetsweken na hoef je niet veel te leren voor toetsen (al is het wel handig om alles bij te houden, zoals Engelse woordjes)
- als je dicht bij school woont kun je tussen twee toetsen in lekker naar huis gaan (like me ^^)

Deze hele week heb ik een speciale look. De 'toetswerkweek-look'. Dit houd in:
 
- geen make-up
- haar in een staart
- comfy kleding
 
Oftewel: de halvezwerver-look. Heerlijk.
 
Zodra ik de bovenbouw ruimte inliep vandaag zei zo'n popi jopi meisje direct: "Heb je geen make-up op, Sanne?" No, I don't. Any problem with that? Ze zei het echt op zo'n hele verbaasde toon. Nou, ik heb totáál geen behoefte om 's ochtends 17,5 minuut (yes, ik heb het uit lopen rekenen) te besteden aan mijn fucking make-up. Nu kan ik gewoon ongegeneerd in mijn ogen en gezicht lopen wrijven, zonder dat ik bang hoef te zijn voor een kleuterschilderwerk op mijn gezicht.
 
Officieel behoor ik nu aan het leren te zijn, dus dat ga ik maar gauw doen. Toedeloe!
 
xx Sanne
 
ps. Ohja, ik heb nog een paar quotes toe:
 











 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten