zaterdag 13 september 2014

Of of

De laatste tijd zie je op internet steeds vaker 'of of' vragen. Dus óf het ene óf het andere. Soms zitten er hele lastige tussen waartussen je eigenlijk niet wil en kan kiezen. Ik heb een goede brainstormsessie gehad en heb een aantal leuke 'of of' vragen bedacht. Ik heb ze allemaal beantwoord!
 

Hier komen ze!
 
Winx of Totally Spies?
Winx. Ik keek het vroeger elke dag. Op een gegeven moment kon ik zelfs hele aflevering compleet me praten, zo erg was het... Laatst heb ik de 'final' aflevering gezien. Voor mij de 'final' dan. Want eindelijk heb ik Bloom's ouders gezien en weet ik hoe het afliep met Domino!
 
's Ochtends of ' avonds?
's Avonds, sowieso. 's Ochtends kun je beter helemaal niks tegen me zeggen, want daar word ik ontzettend chagrijnig van.
 
Vrijdag of zaterdag?
Zaterdag, want dan kun je lekker uitslapen :)
 
Vroeg of laat beginnen op school?
Vroeg, dan ben je vaak eerder vrij.
 
Foto of video?
Uhm... Foto. De kwaliteit is vaak beter en je kunt foto's mooi inlijsten. Een video is ook heel leuk, want dan heb je ook geluid, maar ik ga toch voor foto.
 
Nachtjapon of pyjama?
Een nachtjapon in de zomer, omdat dat wat luchtiger is en een pyjama in de winter. Dat is vaak wat warmer namelijk. Maar in de zomer draag ik ook graag shortama's.
 
Laptop of mobiel?
Laptop. Die is namelijk veel sneller dan mijn mobiel en ik kan op mijn laptop ook hele verslagen typen. Ook kan ik via Facebook en andere chatservices met vrienden praten.
 
Engeland of Nederland?
Engeland! Eind maart ben ik vier dagen naar Engeland geweest met school en de mensen zijn daar zó aardig! Heel attent en beleefd en aardig en lief en gewoon geweldig. Het eten is ook lekker, alhoewel dat niet heel veel verschilt van het Nederlandse eten. Maar het ontbijt is wel echt lekker. In mijn gastgezin kregen we allemaal zoete broodjes, jus d'orange en cornflakes bij het ontbijt. Echt luxe. Ook heb je in Engeland echt mega leuke make-up merken die je hier alleen via internet kunt bestellen.
 
Parel of diamant?
Diamant, dat glinstert meer en vind ik sjieker.
 
Karton of papier?
Papier denk ik, want daar kun je ook vanalles van vouwen en als je veel vellen papier op elkaar plakt heb je ook een soort karton. Papier is dus veelzijdiger.
 
Schaar of mes?
Schaar. Ik hou van scharen. Soms zit ik in de les en pak ik mijn schaar en ga ik gewoon in de lucht lopen knippen omdat ik me verveel. Het geluid is zo heerlijk als je door een vel papier heen knipt en qua koken kom je ook een heel eind met een schaar.
 
Stoel of tafel?
Stoel, dit omdat een stoel een rugleuning heeft. Je kan wel op een tafel gaan zitten, maar een stoel lijkt me toch wat comfortabeler. Ook kun je een stoel als tafel gebruiken.
 
Trein of bus?
Een trein gaat sneller en kost geloof ik minder dan de bus, dus trein.
 
Asfalt of stenen?
Asfalt! Hier kun je keihard op skeeleren! Eigenlijk moet ik binnenkort weer eens een eind gaan skeeleren. Heb het al jaren niet meer gedaan namelijk...
 
Perfect figuur of perfect gezicht?
Perfect figuur denk ik. Want als je wat imperfecties in je gezicht heb, dan kun je die wel camoufleren met make-up en je sterke kanten laten opvallen. Aan je figuur kun je verder niks doen, op bepaalde kleding dragen na dan.
 
De hele tijd de hik hebben of de hele tijd moeten niezen?
Oeff...... Deze is heel lastig. Op het moment dat ik dit typ heb ik de hik. Al sinds de middag en het is nu begin avond. En het is echt schíjt en schíjt irritant. Niezen vind ik ook niet het meest geweldige wat er op aarde is, maar ik denk dat ik dat minder erg zou vinden als de hik. Mijn middenrif doet gewoon echt pijn nu namelijk...
 
Blush of highlighter?
Dat is sowieso blush! Eigenlijk draag ik nooit highlighter wat ik eigenlijk wel zou moeten doen. Het is zo mooi in bepaald licht!
 
Cadeaubon of cadeautje?
Een cadeautje! Ik vind cadeautjes krijgen echt ontzettend leuk en kan er veel blijer van worden dan van een cadeaubon. Als iemand met zorg een cadeautje voor je heeft uitgezocht is dat namelijk heel leuk om terug te zien in het cadeautje als het ware. Een cadeaubon is ook geweldig natuurlijk, want je kunt dan zelf wat leuks kopen. Maar als je een cadeau krijgt is dat soms toch iets wat je zelf niet zo gauw gekocht zou hebben.
 
Lepel of vork?
Lepel, sowieso. Het werkt namelijk niet om soep met een vork te eten en in principe kun je gewoon alles met een lepel eten. Vroeger wilde ik absolúút niet met een vork eten. Het heeft echt heel lang geduurd voordat ik eindelijk met een vork ging eten.
 
Bacterie of schimmel?
Bacterie denk ik, want als het geen waar de bacterie in zit sterft, sterft de bacterie ook. Een schimmel is lastiger te bestrijden geloof ik.
 
Paard of pony?
Paard, dat ziet er cooler uit, alhoewel een pony wel schattig is. Eigenlijk heb ik niks met paarden of pony's. Ik vind ze maar niks... Ik ben er zelfs een tijd allergisch voor geweest. Op een kinderfeestje van mijn toenmalige hartsvriendin gingen we namelijk een keer paardrijden en na afloop zag mijn hele hals en kaaklijn onder de kleine bultjes.
 
Noordpool of Zuidpool?
Op de Zuidpool leven pinguïns en pinguïns zijn schattig. Ik kies dus voor de Zuidpool ^^
 
IJsbeer of beer?
IJsbeer, want die zien er wat liever uit dan een gewone beer. En je hoort ook vaker dingen over dat er weer iemand is aangevallen door een gewone beer dan door een ijsbeer.
 
Tomaat of komkommer?
Ik HAAT tomaat dus deze is makkelijk :)
 
Groenland of Antartica?
Dit maakt me echt helemaal niks uit. Dus iene miene mutten... Groenland!
 
Wat langer of wat kleiner zijn dan de gemiddelde Nederlander?
Wat kleiner. Want zelf ben ik niet heel groot, maar ook niet heel klein en dat vind ik eigenlijk wel prima. Ik zou best wat langer willen zijn, maar ook weer niet heel lang. De gemiddelde Nederlander is vrij lang, dus iets kleiner lijkt me beter en ook realistischer voor mij. Maar buiten het realistische zou ik ook kleiner willen zijn.
 
Scheikunde of wiskunde?
Scheikunde vind ik echt een heel leuk vak en ik heb echt iets tegen wiskunde. Donderdag heb ik mijn eerste proefwerk en die ga ik sowieso verkloten. Het gaat over boxplot en steekproeven en het is geloof ik helemaal niet zo heel moeilijk, maar ik snap het gewoon niet.
 
Elke dag een rondje hardlopen of elke dag een rondje kruipen?
Ik denk dat het voor mijn knieën wat verstandiger is als ik dagelijks een rondje ga hardlopen. Tenzij ik kniebeschermers draag. Een heel rondje kruipen lijkt me trouwens ook best zwaar. Hardlopen gaat vele malen sneller dus het wordt hardlopen.
 
Eau de parfum of eau de toilette?
Eau de parfum, omdat je dit de hele dag door blijft ruiken. Een eau de toilette is zo vervlogen.
 
Elke dag een stuk taart als ontbijt of elke dag een stapel pannenkoeken als ontbijt?
Taart lijkt mij variabeler dan pannenkoeken. Er is namelijk zó ontzettend veel taart dat je eindeloos kunt variëren. Met pannenkoeken kun je ook veel variëren, maar een stuk minder dan met taart.
 
Een huge mobiel hebben of een iets kleinere?
Een iets kleinere, omdat dat veel praktischer is. Je kunt hem in elke broekzak kwijt en dat is met een grotere al gauw een probleem.
 
Zo, dit waren ze! Flink wat he? Vergeet vooral niet om alle vragen ook te beantwoorden in de comments! Vind ik leuk om te lezen :) Om het jullie wat gemakkelijker te maken staan alle vragen hieronder nog eens. Kun je ze gemakkelijk kopiëren en plakken als je ze ook beantwoorden wil.
 
xx Sanne
 
 
Winx of Totally Spies?
 
's Ochtends of ' avonds?
 
Vrijdag of zaterdag?
 
Vroeg of laat beginnen op school?
 
Foto of video?
 
Nachtjapon of pyjama?
 
Laptop of mobiel?
 
Engeland of Nederland?
 
Parel of diamant?
 
Karton of papier?
 
Schaar of mes?
 
Stoel of tafel?
 
Trein of bus?
 
Asfalt of stenen?
 
Perfect figuur of perfect gezicht?
 
De hele tijd de hik hebben of de hele tijd moeten niezen?
 
Blush of highlighter?
 
Cadeaubon of cadeautje?
 
Lepel of vork?
 
Bacterie of schimmel?
 
Paard of pony?
 
Noordpool of Zuidpool?
 
IJsbeer of beer?
 
Tomaat of komkommer?
 
Groenland of Antartica?
 
Wat langer of wat kleiner zijn dan de gemiddelde Nederlander?
 
Scheikunde of wiskunde?
 
Elke dag een rondje hardlopen of elke dag een rondje kruipen?
 
Eau de parfum of eau de toilette?
 
Elke dag een stuk taart als ontbijt of elke dag een stapel pannenkoeken als ontbijt?
 
Een huge mobiel hebben of een iets kleinere?
 


2 opmerkingen:

  1. Leuk die of of vragen. Ik heb ook veel liever 's ochtends les. Dan heb je nog wat aan je dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, wat een leuke vragen! Ik kende zo'n soort 'tag' nog helemaal niet, heb het met plezier gelezen!

    BeantwoordenVerwijderen