maandag 15 september 2014

Let's Get Personal #5

Ugh, ken je dat? Dat je nét niet een fruitvliegje vermoord. Je denkt dat je hem tussen je handen hebt, maar als je ze opent zit er enkel lucht tussen. Die irritatie! Vervolgens vliegt dat fruitvliegje vrolijk rond je hoofd alsof er net niks gebeurt is. In mij begint dan al een nieuw plan te broeden om hem (of haar?) de volgende keer wél te vermoorden.
 
Wat begint dit artikel weer positief zeg, haha!
 
Afgelopen week had ik mijn eerste so. Van aardrijkskunde. In mijn vorige Let's Get Personal heb ik het er al over gehad dat ik dacht dat het wel goed zou komen. And it did. Ik heb een 6! Wel een van de lagere van de klas, maar ik ben er blij mee. Vorig jaar heb ik namelijk talloze keren van docenten gehoord dat je blij moet zijn met een 6, aangezien de stof vrij pittig is.
 
Komende woensdag heb ik mijn tweede toets, namelijk een tentamen biologie. Het is gaat over het eerste hoofdstuk van dit boek en dat is de inleiding van alles. Je krijgt dus een beetje te horen over allemaal dingen die met biologie te maken hebben. Je gaat niet dieper in op een bepaald onderwerp. Het is dus vrij veel om allemaal te leren, omdat het zo breed is. Vandaag heb ik de hele avond geleerd. 's Middags heb ik ook even geleerd, maar niet de hele middag.
 
Dit kwam omdat ik vandaag naar de tandarts moest. Gisteravond kwam mijn moeder met dat nieuws aanzetten. 'Sanne, morgen moet je ook nog naar de tandarts he!' Fijn dat ik dat ook even weet... Om 16:30 uur lag ik dus doodleuk in de stoel bij de tandarts. Ik ben totaal niet bang voor de tandarts, vind het ergens wel een leuke bezigheid. Alleen vind ik het heel verschrikkelijk als ze met zo'n scherp haak ding over je tanden heen gaan krassen. Dan denk ik: 'Mens, je bent een tandarts. Je behoort mijn tanden mooi te houden. Je moet er geen krassen op gaan maken!' Dit zei ik niet allemaal hardop natuurlijk. Ik dacht het alleen. Ik denk wel dat mijn tanden zo sterk zijn dat ze daar wel tegen kunnen. Tanden over het algemeen zijn naar mijn idee altijd wel sterk.
 
Toen de tandartsassistente klaar was met me kwam de tandarts zelf nog even alles controleren. Ze vond dat drie van mijn achterste kiezen (verstandskiezen?) wat diep waren als het ware. Het oppervlakte had wat hogere en veel lagere delen. Niet dramatisch ofzo hoor, maar ze trok de conclusie dat ik 'moeite had met het schoonmaken van mijn tanden en dat we alles maar even op moesten hogen.' Donderdag 9 oktober lig ik dus weer in die stoel om mijn tanden op te laten vullen. Daar zie ik wél lichtelijk tegenop, aangezien ik verwacht dat ze zo'n vormpje om mijn kies heen gaan doen, zodat het vul spul niet weg kan lopen. Dat vormpje er omheen doen is echt best pijnlijk. Ik spreek uit ervaring, want ik heb best veel gaatjes laten vullen... Die pijn ga ik dus drie keer ervaren, aangezien er drie kiezen opgehoogd worden. Wish me luck!
 
Is er ook nog wat positiefs in mijn leven? Ja. Donderdag heb ik een proefwerk wiskunde en gister heb ik een samenvatting van het hoofdstuk gemaakt. Ik vond het echt ontzettend ingewikkeld (boxplot, steekproeven, mediaan, modus...), maar toen die samenvatting af was vond ik het best makkelijk. Dat heb ik heel vaak. Dat ik nadat ik een samenvatting gemaakt heb alles ineens snap. Want dan heb ik een overzicht gemaakt en dan is het allemaal wel duidelijk.
 
Hieronder wat struggles waar iedere leerling bijna dagelijks meer te maken heeft.
 

 
Gister heb ik overigens ook de nieuwe serie 'Nieuwe Buren' op RTL 4 gekeken! En ik vind het erg leuk. Zeker is al dat ik het ga blijven kijken! Sinds vorige week is het programma 'Bluf' op Net5 of RTL 5 (in ieder geval dezelfde zender als waar Expeditie Robinson op uitgezonden wordt) ook nieuw. Dit heb ik gekeken en ook dit vind ik leuk. Er zijn zoveel leuke nieuwe series nu! I like!
 
Vorige week dinsdag had ik ook lekker vrij. Alle docenten hadden namelijk een studiedag. Heerlijk uitgeslapen! 's Middags heb ik met mijn beste vriendin Dyonne spelletjes gespeeld bij mijn oma. Dat was super gezellig! Mijn oma had het spel 'Skip-Bo' gekocht en dat hebben we de hele middag gespeeld. Ooit, lang lang geleden, heb ik het op vakantie eens gespeeld bij een vakantievriendinnetje. Ik wist mijn god niet meer hoe het ging, maar na een potje had ik het al aardig door. In het tweede potje kwam ik ook pas achter het doel van het spel. Namelijk dat je je stapel kaarten zo snel mogelijk op moet krijgen. Toen ik daar achter kwam ging het al beter, haha!
 
Toen we weer weg gingen stopte Dyonne nog een tasje met een paar cadeautjes en een ander huge pakje in mijn fietstas. Omg! Zo lief! Ik kreeg zomaar een cadeautje. Ik was echt helemaal excited en kon niet wachten totdat ik thuis was. Eenmaal thuis moest ik eerst een mega lieve brief lezen en daarna kon ik alles open gaan maken. In het tasje zat een lipbutter en een mini bodylotion. Echt super cute! Als tasvulling had ze van die zachte, gekleurde bolletjes gebruikt. Echt mega leuk. In het huge pakketje zat een reep Milka Oreo chocolade van maar liefst 300 (!) gram! Ik had hem in het foldertje van de Kruidvat zien staan en appte direct een foto naar Dyonne. Ze had hem voor me gekocht! Toen ik het uitgepakt had was ik echt helemaal excited. (sommige foto's hebben om de één of reden een groenige gloed gekregen bij het uploaden...)

Om jullie lekker jaloers te maken heb ik hier wat smakelijke foto's van mijn huge chocolade reep. Ik kan jullie vertellen dat hij lekkerder is dan de reguliere 100 gram Milka Oreo reep. Véél lekkerder.




 
Afgelopen donderdag was mijn vader jarig. 50 jaar alweer. Samen met mijn broertje gaf ik hem een GoPro stok. Daar was hij erg blij mee! Ook gaf ik hem nog een fotolijstje met een leuke foto van ons samen. Mijn nicht was die dag tevens jarig. Zij werd 18.
 
Hieronder zie je de plaatjes die op de taarten kwamen die ik van fondant gemaakt heb. Ik vind ze best goed gelukt!
 
 
Ook deze week kon ik het weer niet laten om even bij de HEMA rond te snuffelen. En wat ben ik blíj dat ik even ben gaan kijken! Ze hadden de meest gáve spullen. Hieronder zie je ze.
 

Fish eye lens! € 4,-
 
 
Glas markeerders. Super handig! € 2,-
 
 
I NEED IT! Een USB ventilator! Hoe geniaal? € 4,-
 
 
 Okay kijk. Dit is dus een wekker. Op f*cking WIELTJES!
Wat wil een mens nog meer? € 10,-
 
 
 Stempel rollers. Ken ik nog wel van vroeger! Echt
geniaal spul. € 2,50
 

Je weet wel hoe ze vroeger briefen dicht maakten met rode was en daar een
logo in drukten? Dit is precies zoiets, alleen dan in het klein. Ook echt
geweldig en ik heb het nodig. € 4,- (ik weet dat de foto onscherp is)
 



Check deze mega vette oortjes. Vogeltjes, lego blokjes, een appeltje, bloemetjes, hartjes, sterretjes... Echt geweldig! En dat voor maar € 4,-
 

 
Dit is ook wel echt geweldig. Konijnenoren. Gewoon omdat het kan. € 3,-
 
Ik begin echt steeds meer van de HEMA te houden. Waar ik woon is een klein filiaal, maar het assortiment wordt steeds leuker. Sowieso wordt de HEMA steeds leuker! En de kwaliteit van de make-up is ook nog eens prima. Wel prijzig soms, maar soms ook goedkoop.
 
Omdat ik het wel leuk vind om allemaal nutteloze plaatjes met jullie te delen heb ik er hier weer een paar:
 
 

 
 
Zo, ik ga er maar weer eens een eind aan breien, want ik heb honger.
 
 
Toedeloeeee
 
xx Sanne


1 opmerking:

  1. Ik heb afgelopen zondag Nieuwe Buren ook gekeken, maar ik vond de eerste aflevering juist erg tegenvallen..

    BeantwoordenVerwijderen