zaterdag 2 augustus 2014

Review: The Body Shop hair chalks

Hey,
 
 
het lijkt me ontzettend gaaf om een paar plukjes haar een keer in een gek kleurtje te verven. Alleen ben ik bang dat het lelijk zal staan en ik dus een aantal weken voor gek zal lopen. Gelukkig hebben veel merken, waaronder The Body Shop, een handige oplossing hiervoor: hair chalks.
 

Hair chalks zijn eigenlijk niets meer dan een soort stoepkrijt voor je haar. Super gepigmenteerd spul! Het zorgt ervoor dat je voor een dagje een speels effect aan je coupe geeft. Zodra je je haar gaat wassen verdwijnt het kleurtje weer.


The Body Shop hair chalks komen in een kartonnen verpakking waarop plukken gekleurd haar staan. In deze verpakking zit een potje met het product erin. Het lijkt erop dat de blauwe variant meer voor bruin haar is en de roze meer voor blond haar. Zelf denk ik dat beide kleuren voor elke haar kleur wel geschikt zijn. Op heel donker haar zul je het natuurlijk altijd minder zien dan op licht haar.


Het is de bedoeling dat je een handdoek op je schouders legt. Het kan namelijk afgeven op je kleding. Dan pak je een plukje haar die jij graag gekleurd wil hebben. Je pakt het potje en legt die als het ware  op je ene helft van het plukje en met de duim houd je het haar ertussen tegen. Nu druk je een beetje en laat je het potje naar beneden glijden. Door de druk van je duim op het potje met het haar ertussen krijgt je haar een kleurtje. Herhaal dit totdat je hele plukje gekleurd. Om een soort uitgroei te voorkomen kun je met je vinger in het potje gaan en bij de aanzet wat kleur aanbrengen. Het is namelijk vrij lastig om daar met het potje te komen.



Tot slot breng je over de gekleurde plukjes nog wat haarlak aan om alles te fixeren. Doordat je er haarlak over aanbrengt komt er een laagje omheen. Zo kan de kleur niet afgeven op je kleding. Dit zou namelijk zonde zijn! Wel denk ik dat je het er makkelijk uit kan krijgen. Ik krijg het namelijk ook heel makkelijk van mijn handen af.


Zelf heb ik donkerblond haar en bij mij zie je zowel de blauwe als de roze hairchalk heel goed zitten. De kleuren zijn ontzettend goed gepigmenteerd en brengen makkelijk aan. The Body Shop raad wel aan om met geblondeerd of heel droog haar van te voren een leaf-in conditioner aan te brengen. De hair chalks kunnen namelijk een uitdrogen effect hebben.

Het uitwassen gaat ook heel gemakkelijk. Je wast je haar gewoon zoals je dat altijd doet. Wel raad ik aan om je haar minimaal twee keer te wassen. Zo weet je zeker dat alles eruit is. Je ziet ook wel aan het water wat uit je haar komt of dat nog kleur bevat.
 
 
Natuurlijk kun je ook gewoon stoepkrijg in je haar smeren, dat is ongeveer hetzelfde. Op deze manier krijg je een soort 'pastel' highlights. Stoepkrijg is namelijk slechter gepigmenteerd dan producten die speciaal voor dit doeleinde gemaakt zijn.

The Body Shop hair chalks zijn verkrijgbaar in twee kleuren: '01-Falling for Blue' en in '02-Tickle me Pink'. Ze kosten € 9,- per stuk.
 
 
Vinden jullie dit ook gaaf spul?
Laat het achter in de comments!
 
 
Hope you enjoyed!
 
xx Sanne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten