zaterdag 9 augustus 2014

Laatst gekeken films

Hey,


de laatste tijd ben ik heel erg into de films. Een tijdje heb ik er geen gekeken, maar nu elke week minstens één. Er zijn zó ontzettend veel films die super leuk en mooi zijn dat ik ze het delen waard vind. Drie van de vier van deze films kennen jullie vast wel. De laatste waarschijnlijk niet. Lees gauw verder voor mijn review over vier films!

The Vow

The Vow gaat over Paige en Leo. Ze zijn super gelukkig en net getrouwd. Paige en Leo leiden een onbezorgd en heel leuk leven. Totdat ze een auto-ongeluk krijgen. Paige raakt in coma. Als ze bijkomt herkent ze haar man niet meer.

Leo probeert er op verschillende manieren voor te zorgen dat Paige zich haar geschiedenis weer herinnert. Alles van de afgelopen 5 jaar is ze namelijk kwijt. En in die 5 jaar leerde ze Leo kennen en trouwde ze met hem. Leo is vastbesloten dat hij ervoor kan zorgen dat Paige zich weer dingen gaat herinneren.

Het is een ontroerende film over een liefde die teruggevonden moet worden. Deze film bleef echt nog een paar dagen lang in mijn hoofd hangen. Een leuk detail is ook dat Channing Tatum (♥♥♥♥) Leo speelt! Paige wordt door Rachel McAdams vertolkt.



 
The Notebook

The Notebook gaat over een oude vrouw die wekelijks door een oude man wordt voorgelezen. Het verhaal wat voorgelezen wordt gaat over Allie. Allie is een meisje met rijke ouders die in de zomervakantie een jongen ontmoet, Noah. Allie en Noah worden verliefd, maar omdat Noah arm is mag Allie niet meer met hem omgaan van haar ouders.


Na een aantal jaar zien Allie en Noah elkaar weer terug. Allie is verloofd en gaat bijna trouwen.


Deze film is heerlijk romantisch om bij weg te zwijmelen. Het is best frustrerend om te zien hoe verliefd die twee zijn, maar dat hun relatie vanwege Allie's ouders stopt.
 
Now You See Me

Deze film gaat over 4 goochelaars die allemaal een tarotkaart krijgen. Op deze kaart staat een plek en tijd waarop ze daar moeten zijn. Nadat ze elkaar ontmoet hebben krijgen ze de opdracht om een geweldige goochel show neer te zetten. Ze gaan namelijk een bank beroven vanaf een podium. Er wordt een willekeurig persoon uit het publiek geplukt die vervolgens verteld bij welke bank hij of zij klant is. Deze bank wordt dan door The Four Horseman, zoals ze zichzelf noemen, beroofd.


Gedurende deze film ga je je afvragen hoe dat nou kan. Een bank beroven vanaf een podium. Je weet natuurlijk dat zoiets nóóit in het echt zou kunnen. Maar het is leuk om te bedenken hoe het eventueel wél kan. Tijdens de film kom je er langzaam achter hoe zo'n act precies in elkaar zit en dat het heel wat meer voorbereiding treft dan je zou denken.


Hou je van fascinerende trucs en van goochelen? Kijk deze film dan sowieso. Ik vind het nog steeds geweldig hoe zo'n truc nou precies in elkaar zit en hoeveel voorbereiding erin zit. The Four Horseman hebben het allemaal zó goed geregeld...
 

The Lake House

The Lake House is echt een mooie film. Het gaat over Kate die in een prachtige, compleet glazen huis aan een meer woont. Ze is arts in een klein ziekenhuis. Op een gegeven moment voelt ze dat het tijd is voor wat anders in haar leven. Ze verlaat haar mooie huis en verhuisd naar het drukke Chicago om daar in een druk ziekenhuis te gaan werken. Voor de volgende huurder van het huis laat ze een briefje achter. De persoon die het briefje leest (Alex) leeft echter in 2004. En Kate in 2006. Via de brievenbus bij het huis aan het meer corresponderen ze over en weer. Alex en Kate worden verliefd, maar dat gaat vrij lastig als Alex 2 jaar eerder leeft.
 

Ze proberen via verschillende manieren elkaar in het echt te ontmoeten. Dit geeft mooie en lichtelijk ontroerende taferelen.
 

Deze film is echt een aanrader als je van romans en drama's houd. Bij mij duurde het even voordat ik doorhad dat er 2 jaar tussen Alex en Kate in zit. Maar toen ik dat eenmaal doorhad, vond ik de film nog iets specialer.
 
Zo, dit waren alweer de vier films die ik graag met jullie wilden delen. Wat vinden jullie van een artikel als dit? Vaker doen? Of liever skippen? Deel het in de comments!
 
 
Wat zijn jullie laatst geziene films?
Laat het achter in de comments!
 
 
Hope you enjoyed
 
xx Sanne
 
ps. Sorry dat de foto's van zulke slechte kwaliteit zijn. Nergens kon ik betere vinden... :$


2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke films heb je gekeken! Now you see me vond ik zo'n gave film. Ik heb laatst World War Z gekeken. x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken alleen the notebook hiervan! The Vow wil ik ook nog wel zien.

    BeantwoordenVerwijderen