woensdag 11 juni 2014

Dr. van der Hoog masker Specials

Hey,
 
al een tijdje liggen ze in de winkels, maar sinds kort heb ik ze pas in huis gehaald. Ik heb het over de Dr. van der Hoog kant-en-klaar masker Specials. Benieuwd wat ik van deze drie 'speciale' maskers vind? Lees gauw verder!
 
De Dr. van der Hoog Specials zitten in het vast assortiment en kosten € 2,23 per stuk. Net zoals de andere kant-en-klaar maskers van Dr. van der Hoog.

 
Deze zogenaamde speciale maskers komen in leuke, goed uitziende verpakkingen. Sowieso zijn de verpakkingen van de maskers van Dr. van der Hoog altijd heel leuk. Op het kartonnetje staat afgebeeld wat er in het masker zit. Als je het kartonnetje opent zit er een zakje in waar het masker in zit.
 
Ik kan twee keer met één masker doen. Er zit namelijk genoeg in voor twee keer. Ze zeggen wel dat je een royale laag aan moet brengen, maar die hele laag trekt echt niet in je huid. Daarom is een (niet al te) dunne laag ook voldoende. Zo zijn je maskers ook zuiniger in gebruik.  € 2,23 vind ik namelijk best prijzig voor iets wat je op je gezicht smeert.
 
Als eerste heb ik het 'Yummy Yogurt' maskertje getest. De verpakking is mooi wit met groene details. Een yoghurt pak heeft vaak ook vooral wit met groene details. Leuk dat ze dat in de verpakking van het masker hebben terug gebracht!

 
 
De structuur van dit masker doet me erg veel denken aan yoghurt. Maar dan echt de wat stevigere yoghurt. Een soort kwark haast. Erg leuk dat ze dit voor mekaar hebben gekregen!
 


Dit masker belooft te hydrateren en te verstevigen. Daarom heb ik dit yoghurt masker gebruikt toen het half mei erg zonnig was. Mijn huid was wat droger en kon wel wat hydratatie gebruiken. Zodra ik het aanbracht begon mijn huid te prikken en te branden en lichtelijk agressief op dit masker te reageren. Ik ben de beroerdste niet en liet het gewoon zitten. Na een aantal minuten voelde ik het masker niet meer zitten. Het voelde lekker verkoelend aan, wat ik wel kon gebruiken na een dag zonnen.
 
Na een half uurtje haal ik dit masker van mijn gezicht af met warm water en een washandje. Officieel zou je dit masker 10 tot 15 minuten moeten laten intrekken. Dit vind ik toch wel wat aan de korte kant.

Mijn huid voelt gevoed en zacht aan na dit masker. Hydrateren doet hij zeker. Of hij ook verstevigd weet ik niet, want mijn huid is nog stevig zat van zichzelf.

Het 'Luxurious Lotus Lichi' masker heb ik uiteraard ook getest. Dit masker is ook wit, maar dan in crème substantie. De geur kan ik niet echt plaatsen, maar is wel lekker. Waarschijnlijk moet het naar lichi ruiken.


Dr. van der Hoog beloofd dat dit masker je huid diep reinigt en het ook 'peelt'. Dus het laagje dode huidcellen wordt verwijderd.

Het masker brengt fijn aan. Wel zitten er stukjes in, omdat het een scrubmasker is. Hier heb je bij het aanbrengen verder geen last van. Die stukjes zitten erin, zodat je je gezicht na afloop even kan scrubben.


Dit masker trekt goed in, maar er blijft wel een laagje achter op mijn huid. Ik heb weleens maskers gehad die echt helemaal in mijn huid trokken. Deze liet een klein laagje achter. Geen probleem verder hoor.


Of dit masker ook echt wat speciaals doet? Nee. Het is gewoon een crème masker die je huid net zo voed als een dagcrème. Dit doen alle maskers geloof ik. Dus eigenlijk is het niet eens nodig om een duur masker te kopen. Je dagcrème is ook al voldoende. Toch is het leuk om vanalles op je gezicht te smeren. Gewoon omdat het kan.

Tot slot het laatste masker uit de Special lijn: 'Gorgeous Grain'. Hier was ik wel het meest benieuwd naar. Hoe wil je granen in een masker doen (oké, dat is niet zo heel moeilijk...)? Dit is tevens het mildste masker van de drie.


De structuur van het masker is te vergelijken met dikke kwark. Het is dik genoeg om goed aan te brengen. Het loopt niet van je gezicht af. De ideale structuur dus!


De geur van dit masker kan ik niet helemaal plaatsen. Het ruikt bekend, maar ik heb werkelijk géén idee waarnaar. Het heeft iets brood/koek/boerderij achtigs. Lekker is het wel.



Oké, een aantal seconden nadat ik dit masker op mijn huid heb aangebracht reageert mijn huid vet agressief. Niet prettig! Het prikt ook best erg. Toch heb ik dit masker laten zitten en na een aantal minuten werd mijn huid wat rustiger. Dit had ik totáál niet verwacht van een masker wat juist verzachtend moet werken!

Ook dit masker doet niet veel voor mijn huid. Behalve dan dat hij ervoor zorgt dat mijn huid vrij agressief reageerde. Dit masker zou ik zeker niet nog eens kopen. Jammer! Ik moet wel zeggen dat mijn huid een soort 'fris' aanvoelt ofzo. Dat voelt best lekker!


Heel enthousiast over deze maskers ben ik dus niet. Ik ga ze dan ook niet opnieuw kopen. Mijn huid reageerde op twee van de drie maskers agressief. Eén van de drie moest zelfs kalmerend werken. Het tegenovergestelde gebeurde. Misschien lag het aan mijn huid, was hij geïrriteerd of beschadigt ofzo. Ik weet het niet. Wel weet ik dat deze maskers niet een groot succes bij mij waren en zijn.


Heb jij weleens één of meerdere van deze drie maskers gebruikt?
Laat het achter in de comments!
 
 
Hope you enjoyed!

xxx Sanne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten