woensdag 28 mei 2014

Mijn everyday kwasten

Hey,
 
sinds ik me meer in make-up ben gaan verdiepen ben ik ook meer make-up gaan dragen. Het begon met mascara. Toen borstelde ik mijn wenkbrauwen altijd in model, vervolgens kwam er transparant poeder voor mijn gezicht bij en nu smeer ik dagelijks mijn hele make-up collectie op mijn gezicht. Niet mijn hele stash natuurlijk, maar wel meer dan een beetje mascara en wenkbrauwgel. Voor al deze make-up producten zoals oogschaduw, poeder etc. heb je natuurlijk goed gereedschap nodig. Anders ziet het er niet uit. Vandaag laat ik jullie daarom mijn everyday kwasten zien!
 
 

Ik denk dat de gemiddelde blog lezeres wel redelijk wat make-up draagt. Dat hoevem niet per sé dikke lagen foundation te zijn, maar ze draagt wel meer dan bijvoorbeeld je buurmeisje. Iedere dag maak ik me met veel plezier op. Ik ga aan de slag met leuke oogschaduw, mooie mascara, transparante poeder en de mooiste lipsticks.
 
 
Zoals ik in de inleiding al vertelde heb je echt goede kwasten nodig om je make-up mooi aan te kunnen brengen. Je hoeft niet per sé de dure M.A.C. kwasten te hebben (die overigens wél mega fijn schijnen te zijn). Simpele HEMA kwasten zijn ook prima. Het grootste deel van mijn make-up breng ik aan met hun kwasten. Ik vind ze kwalitatief erg fijn en ze brengen mijn oogschaduw mooi aan.
 
 
 
 
Gezichtskwasten
 
Voor mijn gezicht gebruik ik het Essence All About Matt! translucent powder. Dit is een transparant poeder wat je gezicht mat houd. Mijn voorhoofd begint door de dag heen wel wat te glimmen door dit poeder, maar daar ga ik verder niet op in. Dit artikel gaat namelijk over mijn kwasten en niet over mijn poeder. :)
 
 
 
Dit Essence poeder breng ik aan met mijn Real Techniques Powder Brush. Dit is een lekkere grote, fluffy kwast die mijn poeder mooi aanbrengt.
 
 
Bijna dagelijks draag ik ook blush. Dit breng ik aan met mijn Real Techniques Blush Brush. Ik schreef eerder al een review over deze kwast. Dus als je mijn uitgebreide mening over deze roze kwast wilt lezen, klik dan hier.
 
 
 
 
Oogschaduwkwasten
 
Sinds een tijdje probeer ik ook elke dag oogschaduw op te doen. Het ligt er vaak aan of ik tijd over heb of niet. Meestal heb ik wel wat tijd over om een leuke ooglook te maken.
 
 
 
Voor de kleur op mijn bewegend ooglid gebruik ik een platte HEMA oogschaduwkwast. De naam of het nummer van deze kwast weet ik niet, maar je kunt hem in de winkel vast wel vinden als je hem wilt hebben.
 
 
Als ik oogschaduw in mijn crease aan wil brengen gebruik ik de HEMA blendingbrush. Ook van deze kwast weet ik het nummer of de naam niet, maar ik weet zeker dat als jij deze wilt hebben je hem vast wel kunt vinden.
 
 
De laatste tijd vind ik het leuk om een iets donkerdere kleur oogschaduw op mijn wimperrand aan te brengen. Dit geeft een iets chiquer effect. Probeer het zelf eens! Hiervoor gebruik ik de HEMA Shading Eyeschaduw brush 203.
 
 
I love highlighter! Onder mijn wenkbrauwem  breng ik dat dan ook altijd lekker aan. Hiervoor gebruik ik mijn 2 in 1 HEMA Eyeshadow brush & smudge 256. Met het grote kwastje breng ik de highlighter aan. Het is namelijk een lekkere fluffly kwast. Met de kortere haartjes aan de andere kant van de kwast zet ik vaak een lijntje oogschaduw op mijn wimperrand.
 
 
Dit zijn de kwasten die ik elke dag gebruik. Stuk voor stuk zijn het erg fijne kwasten voor een redelijk zacht prijsje. De duurste kwast die ik heb is mijn Real Techniques Powder Brush. Tegelijk is dit mijn meest mooie, fijne en favoriete kwast. Zeker zijn geld waard!
 
 
 
 
Wat zijn jou everyday kwasten en welke daarvan is jou favoriet?
Laat het achter in de comments!
 
 
 
Have a nice day!
 
xxx Sanne
 
 
ps. De HEMA kwasten zijn gewoon bij elk HEMA filiaal te koop en de Real Techniques kwasten kun je online kopen bij o.a. www.enchantra.nl en www.boozyshop.nl. 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten