maandag 15 december 2014

Let's Get Personal #16 - The Hunger Games Mockingjay!!

Vorige week was weer een hele leuke week. Vooral vrijdag en zaterdag waren awesome. Toen ging ik namelijk logeren met Dyonne (BFF) en we gingen naar The Hunger Games - Mockingjay Part 1.
 

 

Ik heb zó fucking goed nieuws he! Ik heb een 5,6 voor wiskunde! Hierdoor sta ik nu een tekort minder! Aankomend tentamen móét ik echt goed gaan maken, want ik ben net lekker op dreef.
 
Maandag had ik een evaluatie van mijn maatschappelijke stage. Dat stelde echt helemaal niks voor. Er werden gewoon vragen gesteld van wat wij ervan vonden en of we nog tips hadden. Ik had niet echt de kans om mijn 'uitgebreide' mening te geven. Dat vond ik wel jammer, want ik vond mijn stage écht ontzettend leuk. Ik liep namelijk stage in een verzorgingstehuis. Het contact met de ouderen vind ik echt heel leuk. Gisteren een week geleden was mijn laatste keer. Ik heb een hele tijd met een vrouw staan praten. Ze vertelde me dat ze over heel de wereld had gewoond, omdat ze bij ambassades werkte. Ik vond dat zó leuk om te horen! Ik had ook helemaal niet zo'n rijke geschiedenis achter haar gedacht. Ook heb ik nog met een man een hele tijd staan kletsen. Die mensen hebben zulke mooie en soms ook droevige verhalen te vertellen...
 
Whaaaaaaaaaaaa! Ik ga werken bij de Kruidvat! HOE VET IS DAT?! Ik ben zó gelukkig! Ik begin de 29e. Lekker in de vakantie. Dan wordt ik ingewerkt enzo. Ik heb er echt zin in. Ik ga nu ook mooi geld verdienen. Zo is mijn nieuwe telefoon een stuk dichterbij! Mijn huidige telefoon is namelijk aan het overlijden. Hij ontvangt geen oproepen meer en een tijdje laadde het scherm om iemand te bellen ook niet meer.
 
Ik ben bezig met mijn lenigheid trainen. Dan ga ik een tijdje met gespreide benen (voor zover als dat lukt) op de grond zitten en ga ik leren ofzo. Zo rek ik mijn hemstrings verder op. Ik wil namelijk heel graag in een split en spagaat kunnen en meer dingen waarvoor je lange hemstrings nodig hebt.
 
Vrijdag op zaterdag ging ik bij Dyonne slapen. Ik was eerder vrij dan haar en zij kwam dus als ze vrij was bij me thuis. Vanuit mijn huis gingen we dan naar haar woonplaats fietsen. Het kwam ineens echt met bakken uit de hemel, dus Dyonne wat zeiknat van de 300 meter die ze naar mijn huis moest fietsen. We gingen dus vet fancy met regenpakken naar haar huis fietsen. En het regende helemaal niet meer zo hard toen... :$
 
's Avonds had ze badminton training en ik ging meedoen. Iemand die ook badmintont had ook twee vrienden meegenomen. Ik werd dus bij die twee jongens gedumpt en we moesten maar over gaan spelen. Dat was wel echt heel leuk. Badminton is trouwens een fucking zware sport. Ik was alleen al halfdood na de warming-up. We moesten namelijk een soort coopertest doen. Je begon vanaf een bepaalde lijn, rende naar een lijn en weer terug. En dan steeds een lijn verder en weer terug. Nadat je alle lijnen gehad had, had je een minuut pauze. Vervolgens moest je nog een keer, maar dan iets sneller. Ik was kapót! Toen moesten we nog met onze rug tegen de muur gaan en een zithouding aannemen. Zo train je je bovenbeenspieren. Tot slot nog 30 seconden planken, maar na 10 seconden vond ik het wel weer mooi geweest.
 
Na de training gingen we douchen enzo en ons gezicht er opnieuw opsmeren en vervolgens gingen we naar die gast uit Dyonne's team (kun je het een team noemen?) die twee vrienden mee had genomen. Eigenlijk kwam iedereen uit haar team en we hadden een soort fissa. We gingen Just Dancen en nog karaokeren. Het was echt geweldig. Helaas moesten we om 23:00 alweer terug zijn, maar het was zó gezellig! Toen we eindelijk onze jassen aanhadden hebben we nog een hele tijd met de drie jongens staan kletsen.
 
Zaterdag zijn we de dag begonnen met ontbijt en karaoke. Ik in m'n pyjama en Dyonne in gewone kleding. We vonden het wel een goed idee om met ijs te gaan lunchen. 
 
Om 14:35 wilden we in de trein zitten naar de bios. Om 14:30 vonden we het wel een goed idee om eens naar het station te gaan fietsen. Wij precíés optijd. Willen we inchecken, staat er te weinig saldo op de OV-chipkaarten. Naaiend. Wij dus in dubio over illegaal reizen of een kaartje kopen en een trein later nemen. We kozen voor het laatste. Toen we onze kaartjes hadden hebben we een halfuur zitten kletsen en toen de trein eraan kwam bedacht ik me of je die kaartjes niet in moest checken. Dat moest dus... We hebben aan de conducteur uitgelegd dat dat niet zo slim van ons was en hij zei dat dat vast aan onze haarkleur lag... De coupé zat niet heel vol, dus iedereen hoorde dat en een paar mensen moesten lachen. Toen de conducteur later nog langs ons liep zei hij nog dat we niet moesten vergeten om straks uit te stappen. Een mag ging hélemaal stuk!
 
Uiteindelijk hebben we er dus aan gedacht om uit te stappen en liepen we naar de stad. We gingen nog even naar de Kruidvat en twee Catrice en drie Essence schappen. Ik was in de hemel hoor.
 

 
Daarna nog even naar de H&M en toen naar de bios! We gingen dus naar The Hunger Games - Mockingjay Part 1. We leefden toen dus op ontbijt en ijs. We hadden honger. Na de film zijn we bij de Jumbo salade gaan halen en toen zijn we weer naar huis gegaan. Ik moest nog een halfuur naar huis fietsen toen...
 
Ik heb nog niet echt mijn mening gevormd over HG Mockingjay. Het is totaal anders dan de eerste twee films, maar toch erg leuk. Dit genre is echt op het randje van wat ik nog leuk vind om te kijken. Er moet niet meer geweld in voorkomen.
 
Vrijdag en zaterdag voelen echt als een halve week gewoon. Ik heb zóveel gedaan! Allemaal leuke dingen. Gisteren ben ik bezig geweest voor school en vandaag was ook vrij druk. Woensdag ben ik ook best druk, want ik mag voor mijn krantenwijk nu aanbellen bij de mensen! Dan zeg ik: "Hoi! Ik wens u alvast prettige feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!" En dan krijg ik money ^^
 
 
Byebyeeee,
 
Sanne

2 opmerkingen:

  1. Die film was echt geweldig vond ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je aan badminton doet! Dit deed ik vroeger ook veel, maar nooit als serieuze sport. Ooo, en wat rot van het OV! Zo balen als dat gebeurt... Gelukkig hebben jullie het wel héél erg naar je zin gehad bij de film (ik vond 'm zelf ook waanzinnig gaaf).

    BeantwoordenVerwijderen