woensdag 8 oktober 2014

Waar ik gelukkig van word.

De laatste maanden ben ik heel erg bezig met het bewust meemaken van situaties. Dat ik er op dat moment echt van geniet en niet met tal van andere dingen bezig ben. Gewoon even alleen met dat moment bezig zijn en niet met eventuele zorgen die je op dat moment hebt. Doordat ik de laatste tijd bewuster in het leven sta ben ik meer gaan genieten van de kleine dingen.

Begin dit jaar ben ik begonnen met alle happy moments opschrijven en in een grote pot doen. Mede doordat ik dat ben gaan doen ben ik bewuster in het leven gaan staan. In het begin van dit jaar schreef ik amper happy moments op, maar langzaam aan ging ik me realiseren dat er bijna elke dag wel een happy moment is. Aan het einde van dit jaar mag ik alle briefjes uit die pot gaan lezen en me weer een weg wanen in alle leuke dingen die ik dit jaar gedaan en meegemaakt heb. Ik kijk er nou al naar uit!
 
Ik wil jullie graag een lijstje laten zien met dingen waar ik gelukkig van word. De meeste dingen zijn heel klein, maar oh zo waardevol. Ik word gelukkiger van een les gezellig lachen en kletsen met een vriendin dan dat ik bijvoorbeeld een dag op stap ben geweest naar bijvoorbeeld Amsterdam met mijn ouders.
 
1. Een les gezellig kletsen en lachen met vriendinnen. Sinds ik sinds dit jaar niet meer bij mijn beste vriendin in de klas zit geniet ik extra van de economie en wiskunde lessen. Beide vakken heb ik drie keer per week, wat betekend dat ik slechts zes van de ruim 30 lesuren per week met mijn beste vriendin door breng. Als ik dan de klas binnenloop en zij zit er al, dan wordt ik helemaal blij. Ik zie haar wel gewoon elke pauze en in de gangen, maar een les samen is toch weer anders.
 
2. Een praatje maken met vreemde mensen. Dit doe ik ongeveer elke woensdag. Dan loop ik namelijk krantjes en als het mooi weer is zijn er vaak mensen in de tuin bezig. Ik ga dan gewoon even gezellig met ze praten en wordt daar heel blij van. Gewoon een paar minuten over het weer praten en zeggen dat ik toch veel liever mijn zomerjas aan had getrokken dan die dikke winterjas.
 
Maar ook in totaal andere situaties praat ik weleens met mensen die ik totaal niet ken. Probeer dit ook eens! Het lijkt eng, maar ikzelf word er juist heel ontspannen van als ik met vreemde mensen heel normaal en relaxed kan praten.
 
3. Vrienden die ik lang niet gezien heb weer zien. Dit gaat zowel vrijdag als zaterdag gebeuren! Vrijdag ga ik naar een meisje die ik in 2012 op vakantie heb leren kennen. Ik heb nog steeds heel goed contact met haar en vrijdag heeft zij haar verlate Sweet Sixteen! Super veel zin in! Die dag erna moet ik alweer vroeg in de trein naar huis zitten, want 's middags moet iemand die ik deze zomer ontmoet heb in de buurt voetballen. Daar ga ik dus naar kijken! En ohja, als ik over iets minder dan twee weken mijn Sweet Sixteen houd, komt er ook een meisje wat ik déze vakantie ontmoet heb! Daar kijk ik ook heel erg naar uit.
 
De meeste mensen die ik op vakantie ontmoet heb wonen redelijk ver weg. Deze zomer had ik geluk, want een aantal mensen die ik heb leren kennen wonen super dichtbij! Het meisje waar ik vrijdag heen ga heb ik al een aantal maanden niet meer gezien. Als ze me dan van de trein komt halen gaan we waarschijnlijk helemaal hysterisch op elkaar afrennen. Die momenten zijn altijd heel erg leuk!
 
4. Cadeautjes geven. Eind vorige week gaf ik een doosje bonbons aan mijn oma. Ze was er echt mega blij mee! Ze had een lach van hier tot Tokio op haar gezicht en gaf me een hele dikke knuffel en een dikke kus. Dat zo'n klein gebaar iemand zó op kan fleuren geeft een onbetaalbaar gevoel.
 
Vriendinnen geef ik soms ook heel random een cadeautje. Bijvoorbeeld: bij mijn beste vriendin had ik zogenaamd iets op haar kamer laten liggen  en ik stond op het punt naar huis te gaan, dus ik ging met mijn tas weer naar boven. Daar legde ik het cadeautje neer en ik ging weer naar beneden. Toen ze me een aantal uur later appte dat ze het cadeautje gevonden had was ze helemaal blij! En ik ook!
 
5. Complimentjes geven. Het is zó ontzettend leuk hoe je iemand blij kan maken door een simpele 'Die broek is écht leuk' of 'Je haar zit super leuk vandaag!' of een 'Lief dat je dat zegt' op een onbedoeld complimentje van de ander. Je kan serieus iemands dag maken als je gewoon een gemeend (!) complimentje geef.
 
6. Een spontaan appje van iemand. Ik vind het ontzettend leuk als iemand spontaan tegen me begint te praten op app. En dan vooral als die gene niets van me nodig heeft, maar gewoon gezellig wil kletsen. I like!
 
7. Reacties op instagram. Het is altijd leuk om te horen dat je leuk op een foto staat! Ik heb altijd wat reacties op selfies op instagram en ik word daar altijd zó blij van! Vooral als het wat origineler is als 'knap, mooi, leukerd, babe' Die zijn ook leuk om te horen, maar variatie daarop is ook leuk. Ik word nóg blijer van een reactie als het van iemand is die normaal nóóit reageert.
 
8. Reacties op mijn blog. De gene die ook een blog hebben weten wat ik bedoel. Het doet je zoveel als iemand een leuke reactie achterlaat op een artikel. Dat is namelijk een bevestiging dat iemand je artikel leuk vind. Over sommige artikelen kun je namelijk nogal eens twijfels hebben, maar als iemand dat artikel super leuk en handig vind, dan zijn al die twijfels ineens weg.
 
9. Een spontane actie ondernemen. 's Ochtends appen met iemand van 'Heb je zin om vandaag dit en dit te doen?' en dat het vervolgens dan gewoon gebeuren gaat. Ik word daar altijd heel enthousiast van en krijg er ook (te) veel energie van. Alle voorpret die je soms over meerdere weken hebt, krijg je nu POEF, in een aantal uur over je heen. Heerlijk!
 
10. 's Ochtends dansen in mijn kamer. Ik ben absoluut geen ochtendmens. Je kan 's ochtends beter gewoon helemaal niet tegen mij praten en ook niet teveel geluid maken, want daar wordt ik ontzettend chagrijnig van. Na een uurtje kun je wel normaal tegen met praten hoor, haha! Sinds vorige week dans ik elke ochtend op een aantal nummers lekker gek door mijn kamer. Gewoon heerlijk I don't care at all. Ik krijg daar zó'n huge energyboost van! Ook zie ik er gelijk een stuk wakkerder uit.
 
11. Mooie make-up producten. Sinds Essence een derde schap heeft in sommige Kruidvat filialen en Catrice een tweede, ben ik nóg meer fan geworden van beide merken! Vooral van Catrice, want wát een prachtige producten kun je nu kopen zeg! Wooaaahhhhh! Ik kan echt intens genieten van mooie producten. Soms wil ik iets alleen hebben om de verpakking. Die zijn soms namelijk echte pareltjes. De LE van Catrice, Metallure, die was echt geweldig. Ik geniet nog steeds als ik die lipstick gebruik. De huls is zo geweldig!
 
12. Perfect zittende mascara of lipstick. Soms zijn er van die dagen dat mijn make-up gewoon niet zit zoals ik wil dat het zit. Maar soms zit mijn make-up gewoon perfect. Al mijn wimpers van zowel mijn linker als mijn rechter oog perfect gesepareerd en lipstick die precies binnen de lijntjes is aangebracht. Heerlijk dat gevoel dat je er perfect uit ziet qua make-up.
 
13. Prachtige We Heart It foto's. Er zijn periodes dat ik dagelijks op We Heart It zit te surfen en dan kom ik de meest geweldige foto's tegen. Van zowel vakantielanden als make-up als haarstijlen als food. Ik vind het allemaal geweldig.
 
14. Nieuwe liedjes ontdekken die ik helemaal geweldig vind. Soms luister ik naar een random lijst op Spotify en komt er ineens een liedje voorbij die ik nog nooit eerder gehoord heb en die ik helemaal geweldig vind. Die zijn dan direct favoriet van mij. Ik word vooral gelukkig als ik een liedje ontdek waar ik al járen naar op zoek ben. 'Levels' van Avicii is hier een voorbeeld van. Dit liedje deed mij altijd herinneren aan het kerstgala in de eerste klas (ik zit nu in de vierde), maar ik wist nooit hoe hij heette. Tot nu! Eind vorige week ontdekte ik namelijk hoe hij heet ;)
 
Dit was het alweer. Waar wordt jij gelukkig van?
 
xx Sanne

2 opmerkingen:

  1. Ik word ook gelukkig van mooie We Heart It foto's. Wat is je We Heart It gebruikersnaam? Dan ga ik je volgen! Hahaha
    xx Isabelle

    ps. Leuk artikel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey,

      mijn We Heart It gebruikersnaam is: xSanneeee Zou leuk zijn als je me ging volgen!

      xx Sanne

      Verwijderen