maandag 29 september 2014

Let's Get Personal #7

De maand oktober is alweer in zicht! Dat betekent dat ik bijna jarig ben, ik mijn Sweet Sixteen kan geven, ik mijn allereerste toetsweek ooit krijg, met jullie ga bespreken hoe het met mijn 10 doelen voor september gegaan is and more!
 
Let's start met mijn 10 doelen voor deze maand en hoe het daarmee vergaan is! Dit waren ze:

September Goals

1. Minstens drie keer per week hardlopen
2. Elke dag twee stuks fruit eten
3. Minder (chocolade) pepernoten eten
4. Met meer plezier naar minder leuke lessen gaan
5. Spontane acties met vriendinnen ondernemen
6. Wekelijks mijn kamer stofzuigen
7. Verder vooruit werken voor RBF
8. Mijn kamer wat 'rustiger' maken
9. Een praatje met vreemden maken
10. Meer beneden bij mijn ouders zitten


1. Hierin faalde ik. Soms kwam ik nog niet eens aan twee keer...
2. Dit is me wel gelukt! 's Ochtends een banaan en in de kleine pauze op school een appel op druifjes.
3. Dit is ook gelukt. Want ze waren op...
4. Over het algemeen ga ik met best wat plezier naar lessen. Ik kijk niet tegen een les op ofzo.
5. Hier is het eigenlijk nog niet van gekomen.
6. Telt eens per twee weken ook?
7. Failed...
8. Ik heb mijn kamer twee keer verbouwd en het is wel iets rustiger geworden.
9. Yes! I did it! Het is zo leuk om tegen random mensen te gaan praten. In de trein naar Amsterdam (je leest later waarom ik naar Amsterdam ging) heb ik ook hele gesprekken met mijn overburen gehad.
10. Dit is ook wel gelukt. 's Avonds ben ik nogal geneigd om op mijn kamer tv te gaan kijken, maar ik heb eigenlijk alleen maar beneden tv gekeken.

Ik heb best wat gefaald eigenlijk, maar ook zeker wat goede dingen gedaan! Ik ga geen nieuw lijstje voor volgende maand maken.

Het hondje van mijn opa en oma (Cindy) sliep afgelopen week een aantal dagen bij ons. Super leuk! Van maandag tot donderdag was ze bij ons. Het is echt heel leuk als je 's ochtends beneden komt en direct aangevallen wordt door een veel te blij hondje. Ik weet zeker dat ze nog vrolijk doet tegen een inbreker... Niet heel positief...
 
Ik zal direct alvast wat leuke plaatjes erin knallen. Vooral hele pretty ones. We beginnen met de quote achtige plaatjes.








 
 
Nu de random pretty ones!













 
De afgelopen maand heb ik ook een aantal, voor mij, nieuwe liedjes ontdekt. 'Break Free' van Ariana Grande ft. Zedd heb ik veel gedraaid. Het is zo'n heerlijk nummer om even lekker idc door je kamer op te dansen. 'Cut Your Teeth' van Kyla la Grange is ook een erg lekker nummer. Vooral het refrein. Maar ook 'Let's Get Started' van Dylan Gardner behoort tot mijn favorieten. Ik  probeer heel vaak om hem mee te zingen, maar als ik nog met de ene zin bezig ben is hij alweer bij de andere zin. Ik heb een groot vermoeden dat het allemaal plakwerk is. Weet het wel zeker eigenlijk.
 
Zaterdag ben ik met mijn vader naar het Rijksmuseum geweest. Om 09:00 zaten we in de trein en om 19:00 waren we weer in mijn woonplaats. Van 11:10 tot 16:30 heb ik in het Rijksmuseum rondgelopen. Ja. Dat is lang. Ik heb fucking élke ruimte gezien. En dat zijn er véél... Je kunt je misschien wel voorstellen dat mijn benen nogal dood waren na afloop. Maar het was het zeker waard! Er waren ontzettend veel schilderijen en andere kunstobjecten in het museum te vinden. De één veel mooier dan de ander in mijn opinie. De Nachtwacht vond ik totaal niet bijzonder. De hele ophef er omheen snap ik totaal niet. Het is gewoon een schilderij. Ik heb veel mooiere gezien.

 
Iets wat ik al heel lang wilde is die dag ook in vervulling gegaan. Ik ben op de foto geweest met de letters 'I Amsterdam' die voor het Rijksmuseum staan. Echt super leuk! Ik was zo blij toen!
 
Tijdens biologie gingen we ons eigen speeksel, haar en nagels onder de microscoop bekijken. Geweldig! Ik keek hier echt al naar uit vanaf het moment dat onze docent dat medegedeeld had. Helaas was de microscoop waarmee ik werkte een beetje kapot (niet mijn schuld) dus ik zag het niet geweldig. Bij anderen heb ik wel even gespiekt en het is zó ontzettend fascinerend om je haar en nagel van zo dichtbij te zien! Het lukte helaas niet om de cellen in je speeksel te zien. Je moest wat eosine op een glaasje doen en daar met een wattenstaafje speeksel bij doen. De eosine zorgt ervoor dat de cellen in je speeksel zichtbaar worden. Jammer genoeg werkte dit bij niemand. Ik hoop dat het ooit wel lukt!
 
Diezelfde dag was ik om 14:45 eindelijk vrij. Om omdat moedertje Natuur zoveel van me houd heeft ze even de wolken keihard open gedraaid. Thanks! Ik heb een klein half uur gewacht op school wat best gezellig was. Uiteindelijk ben ik in de miezerregen naar huis gefietst. Niet dat dat heel ver was ofzo, maar ik was toch een beetje nat...
 
Op vakantie heb ik echt een heel leuk, gestoord, geweldig meisje ontmoet. Onder ander met  onder andere haar heb ik een super vakantie gehad! Ze woont best dichtbij mij en gisteren sms'te ze me ineens dat ze in mijn woonplaats was om te handballen! Ik woon ontzettend dicht bij de sporthallen dus ik ging er als een speer heen. Op het moment dat ik de sporthal binnen kwam lopen, kwam zij net uit de kleedkamer. Helemaal hysterisch op elkaar afrennen natuurlijk! De laatste keer dat ik haar gezien heb was in de laatste week van de zomervakantie. Toen hebben we nog samen gezwommen. Het was echt mega leuk om haar zo ineens weer te zien.
 
Ik had geloof ik ook nog in mijn verslag van vakantie beloofd om zo nu en dan een leuk verhaaltje te vertellen. Zo niet, dan maakt dat niks uit. Haha! Ik ga je er nu twee vertellen. 's Avonds ben ik een keer met een ander meisje het zwembad in gedoken. Er stonden geen sluitingstijden en het hek was gewoon open. Ik vond dat ik volkomen legaal bezig was. Ofcourse is het niet heel legaal dat je 's avonds gaat zwemmen, maar ach. We dit it. Nadat we 5 minuutjes in het heerlijke water lagen kwam de campingeigenaresse ons in het Engels vertellen dat het zwembad gesloten was. Dat avontuurtje was dus van korte duur.
 
Op de camping was ook een mini spa. Met twee héérlijke douches (wel even wat anders dan die prut douches in de toiletgebouwen!), een sauna en een verwarmd zwembad met bubbel gedeelte. Geweldig! Dit was gewoon even de hemel. Officieel was de spa alleen toegankelijk voor 18+. Ik ben 15. Mijn vrienden waren ook allemaal rond de 15 jaar. Maaaaar, wij hadden zo onze connecties op de camping die de sleutel bij de receptie konden vragen en ons mee naar binnen smokkelden. Wij hebben dus heerlijk genoten van een stukje luxe in twee weken primitiviteit.
 
Vandaag hadden we gym. De 12-minuten-loop wel te verstaan. De mensen die ook de 12-minuten-loop moeten doen weten vast wel dat je in duo's werkt. De ene gaat eerst rennen en de ander daarna. Je houd dan van elkaar bij hoeveel rondjes je gerend hebt. Ik vormde samen met een vriendin van mij een duo en ik ging als eerste rennen. Wij hadden samen met een ander meisje al hele gesprekken over het schoolrecord. Die stond voor de 4e jaars meiden op 2100 meter namelijk. Dat is niks! In 12 minuten heb ik 8 rondjes en 50 meter om het voetbalveld gerend. In totaal dus 2450 meter! YES! Ik heb het schoolrecord! Voor 12 hele minuten wel te verstaan. Het meisje waarmee ik een duo vormde rende na mij namelijk een hele ronde extra. K*T! Nu wil ik hem eigenlijk heel graag herkansen, maar daar moet ik eerst voor oefenen. Thuis een aantal keer 12 minuten op hoog tempo rennen en bijhouden hoeveel meter ik in die tijd gerend heb. Na de herfstvakantie mogen we hem herkansen en als in de vakantie gebleken is dat ik het wel kan, dan ga ik  hem zeker herkansen!
 
Ik ben ook van plan om een Q&A te gaan doen! Q&A staat voor 'Question and Answer'. Je kunt me in de comments van dit artikel allerlei dingen vragen die je altijd al van me hebt willen weten. In de volgende Let's Get Personal zal ik ze dan beantwoorden! En ja, ik weet dat ik weinig lezers heb, maar ik wil de lezers díé ik heb de kans geven om mij wat beter te leren kennen. Je mag ook meerdere vragen stellen. Gewoon alles wat je weten wilt.
 
xx Sanne
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten