zaterdag 30 augustus 2014

Review: Essence all about matt! oil control make-up base en I♥stage eyeshadow base

Normaal maak ik een reviewartikel van slechts één product. Deze keer leek het me wel leuk om twee producten in één artikel te stoppen. Namelijk de Essence all about matt! oil control make-up base en de Essence I♥stage eyeshadow base. Beide zijn het basissen die je op je gezicht kunt gebruiken. Ze zitten dus in dezelfde categorie: zorgen dat make-up langer blijft zitten.

Laten we beginnen met de 'all about matt! oil control make-up base'. Dit is een transparante, crème achtige substantie die je over heel je gezicht aan brengt. Als een dagcrème eigenlijk. Het zorgt ervoor dat je foundation langer blijft zitten en dat poriën minder zichtbaar zijn. Ook zorgt deze face base ervoor dat je gezicht minder gaat glimmen. Klinkt goed allemaal!

 
Deze basis kun je alleen (dus zonder foundation) of met foundation gebruiken. Zelf draag ik geen foundation dus ik heb hem alleen zonder foundation getest. Mijn voorhoofd gaat nogal snel glimmen en mijn Essence all about matt! translucent powder werkte niet meer. Dit was dus de opvolger van mijn poeder als het ware. Ik vind het namelijk nogal oncharmant staan als je voorhoofd heel erg glimt. Op foto's met flits ziet het er ook een beetje apart uit. Je voorhoofd licht dan heel erg op. Ik ben geen fan van dat effect.
 
De make-up base is verpakt in een kleine, witte verpakking met rode details. De verpakking is echt heel klein, maar je doet er vrij lang mee. Er zit 20mL in dit tubetje.

 
 
De substantie van deze make-up base is dun. Maar niet zo dun dat het van je hand af glijdt. Het blijft nog wel goed liggen. Op het eerste gezicht lijkt de basis melk-wittig, maar eenmaal uitgesmeerd is hij gewoon doorzichtig. Je ziet er dus niks van terug op je gezicht. De geur is vrij neutraal. Het ruikt niet naar een specifiek iets.

 
Omdat de substantie zo dun is smeert hij ook dun uit. Je hebt dus echt maar een heel klein beetje nodig om heel je gezicht mee te bedekken. Zelf smeer ik het alleen op mijn voorhoofd. Het overige wat nog op mijn vingers zit smeer ik op mijn neus en kin. De welbekende 'T-zone'. Bij veel mensen glimt de T-zone snel. Zo ook bij mij.

 
Deze make-up base houd mijn gezicht niet de hele dag mat. Tenzij is niks doe op een dag. Maar meestal ga ik wel naar school, loop ik veel, ben ik zowel binnen als buiten. Kortom: op schooldagen ben ik veel drukker en zweet ik wat meer. De make-up base is dan sneller van mijn gezicht verdwenen dan als ik een hele dag thuis ben. Op een normale schooldag is mijn gezicht rond de 3 uur mat. Daarna gaat het toch echt wel glimmen. Extra product aanbrengen verhelpt dit helaas niet. Natuurlijk heb ik dit product ook in combinatie met het bijbehorende poeder gebruikt wat op zichzelf niet meer werkte bij mij. Samen werken deze producten beter dan alleen. Niet veel langer, misschien een uurtje. Maar dat uurtje is wel heel prettig!
 
Ik vind deze make-up base fijn, maar ben er niet razend enthousiast over. Wel blijf ik hem gebruiken, want zonder dit is mijn T-zone een drama. Nu iets minder.

 
Dan nu de Essence I♥stage eyeshadow base. Ik draag zeer regelmatig oogschaduw en wil dat dat lang blijft zitten. Zonder eyeshadow base zit mijn oogschaduw binnen de kortste keren opgehoopt in mijn crease. Zonde! Gelukkig bestaat er zoiets als oogschaduwbasis. Dit voorkomt dat je ooglook raar gaat glijden.

 
Ik had echt gewild dat ik veel eerder wist dat er iets als oogschaduwbasis bestaat. Nu is het niet zo dat ik dat pas sinds net weet. Al zeker twee jaar weet ik van het bestaan af. Maar op het kerstgala in de eerste klas had ik er nog nooit van gehoord. Ik had me helemaal mooi opgemaakt met zwarte oogschaduw en mascara. Het zag er geloof ik nog best redelijk uit voordat ik vertrok. Maar eenmaal thuis was het helemaal in mijn crease en lijntjes gaan zitten! Ik schrok me dood! Daar had ik dus zeker de halve avond mee rond gelopen... Oeps... Later bedacht ik me ook nog dat iemand vroeg of ze mijn ooglook mocht zien. Ze vond hem 'mooi', maar waarschijnlijk zat het toen overal en dacht ze dat ik dat bewust gedaan had en probeerde ze aardig te zijn... Schamend...
 
Maar goed, ik dwaal af, haha! Dit moet een review voorstellen van de Essence I♥stage eyeshadow base. Menig beautyliefhebber is hier enthousiast over. En ik had nog een nieuwe eyebase nodig voor niet al teveel geld. Dat is deze geworden!

 
Je hebt oogschaduwbasissen in talloze varianten. Van doorzichtig tot shimmer en met een kleurtje. Deze van Essence ziet er haast uit als een concealer. Er zijn ook daadwerkelijk mensen die het als concealer gebruiken en ik geef die mensen groot gelijk. De eyebase komt in exact dezelfde verpakking als een bepaalde lijn lipglosses van Essence. Die zijn inmiddels niet meer verkrijgbaar geloof ik.

 
De eyeschadow base breng je op je oogleden aan met de sponsapplicator. Je stipt een klein beetje van de substantie op je oogleden en verdeelt dit met je vingers. Je moet dus niet met de sponsapplicator je hele oogleden gaan bedekken! De laag die je dan aanbrengt is veel te dik.

 
Van de kleur van de oogschaduwbasis zie je haast niks meer terug. Misschien komt dat omdat mijn huidskleur niet heel veel verschilt van de kleur van de basis. Bij mensen met een donkere huid zul je hem waarschijnlijk wel duidelijk zien zitten en dat is misschien niet zo heel flatteus.

 
De dikte van de basis is vergelijkbaar met die van verf. Het is goed vloeibaar, maar niet té. Als je het uitgesmeerd hebt lijkt het alsof het een beetje poederig opdroogt. Heel gek. Maar wel handig, want zo kun je oogschaduw makkelijker blenden. Het is trouwens niet zo dat het echt als poeder opdroogt. Zo voelt het wel een beetje.

 
Deze eyeshadow base zorgt er zeker voor dat mijn oogschaduw niet raar gaat glijden en aan de wandel gaat. Ik kan nu met een gerust hart een mooie ooglook maken zonder dat ik bang hoef te zijn dat het een aantal uur later onder mijn ogen zit.
 
Je doet ontzettend lang met deze huls eyebase. Er zit 4mL in en je gebruikt echt maar een inie minie beetje per keer. Dit is echt een heel goede oogschaduwbasis voor een klein budget. Ik ben enthousiast!

 
Essence all about matt! oil control make-up base € 3,29
Essence I♥stage eyeshadow base € 2,49

 
 
Wat vind jij van dit 2 in 1 artikel 'concept'?
Laat het achter in de comments!
 
 
 
Have a nice day!
 
xx Sanne


Geen opmerkingen:

Een reactie posten