woensdag 16 juli 2014

Dingen waarvoor je nagellak kunt gebruiken

Hey,
 
nagellak is een heel multifunctioneel product. Het is stom om het alleen maar voor je nagels te gebruiken. Je kunt er zoveel meer mee! Nagellak is en blijft tenslotte een soort verf. Laatst bedacht ik me wat je allemaal wel niet met nagellak kunt doen. Klik op 'Meer lezen' voor mijn ideetjes.
 
 

 
1. Sommige mensen hebben een hele grote sleutelbos en zijn vaak lang bezig om de juiste sleutel te vinden. Hoe handig zou het zijn als je direct de juiste te pakken had? Ik weet hoe je dat voor elkaar kunt krijgen: lak je sleutels in verschillende kleuren. En dan bedoel ik het bovenste stukje. Niet het deel wat je in het slot steekt. Voor sleutels die van kunststof zijn werkt dit waarschijnlijk niet geweldig. Voor metaal wel. Zelf heb ik mijn huissleutel oranje gelakt. En één zijde heb ik nog extra leuk gemaakt met een glitterlakje. Super leuk! Ik merk heel erg dat de kant met glitters minder slijt. Best logisch ook.
 

Kies voor elke sleutel een speciale kleur. Dus voor je huis bijvoorbeeld een warme kleur. Als je thuiskomt krijgen de meeste mensen namelijk een 'warm' gevoel. Als je begrijpt wat ik bedoel. Je kunt eventueel je kluissleutel ook lakken. Of school hier zo blij mee is, weet ik niet. Je kunt het aan het einde van je schooltijd natuurlijk altijd weer verwijderen. Als je je kluissleutel besluit te lakken, zou je dit kunnen doen in de kleur van je school.
 
Door elke sleutel een kleur te geven die je aan een bepaalde plek of ruimte doet denken, zal je hem eerder vinden.
 
2. Het is ook handig om je kwasten te merken met nagellak. Doe je bijvoorbeeld een opleiding visagie? Dan is het heel handig om de uiteinden van je kwasten te merken. Dit kan met wat transparante nagellak. Zo herken je je kwasten. Handiger is om ze een kleur te geven. Een combinatie van kleuren (met glitters) is nog beter. Zo weet je zéker dat je de juiste kwasten hebt. Doe wel ál je kwasten op dezelfde manier. Anders is het alsnog nutteloos.
 
 
3. Als je in een huis woont waar iedereen hetzelfde merk telefoon heeft kunnen er soms ruzies ontstaan over welke oplader van wie is. Sommige mensen maakt het niet uit welke oplader hij of zij gebruikt. Persoonlijk ben ik wel gesteld op mijn eigen spullen. Daarom zou het handig zijn als je je oplader (of snoertjes) een kleurtje geeft. Zo weet je welke van jou is en kan er geen gezeik meer over komen.
 
 
 
4. Een andere mogelijkheid om nagellak multifunctioneel te kunnen gebruiken is het volgende. Plak op de doppen van je nagellakflesjes een sticker. Hierop doe je dan wat nagellak. Als je veel nagellak hebt, zie je vanaf de bovenkant heel snel met welke kleur je te maken hebt op deze manier.
 
5. Ga creatief aan de slag! Koop een canvas bord en sprokkel al je (oude) nagellak bij elkaar. Het is leuk als je sliertjes, drupjes etc. op je canvas maakt. met verschillende kleuren nagellak. Laat dit goed drogen en je hebt heel snel een super creatieve eyecatcher in je kamer!
 
 
6. Je weet misschien wel dat je een satéprikker of speldje als dottingtool kunt gebruiken. Voor grotere stipjes zijn deze alleen niet echt geschikt. Je kunt dan verschillende lagen nagellak op  je satéprikker of speldje aanbrengen. Hierdoor zal hij langzaamaan steeds wat groter worden. Als je hem dan als dottingtool gaat gebruiken, kun je hem alleen niet schoonmaken. Je haalt dan namelijk alle nagellak weg. De dottingtool wordt dus steeds groter. Het is dus eventueel nodig om regelmatig een nieuwe te maken.
 
7. Ook leuk is om met nagellak een simpel potje te decoreren. Maak een appelmoespot (of welke ander pot dan ook) goed schoon en droog hem goed. Zoek nu een leuk kleurtje nagellak uit en giet dat in de pot. Het is leuk als je de pot een beetje schuin houd zodat er ook allemaal sliertjes aan de zijkanten komen. Het is aan te raden om niet hele dikke klodder erin te gieten. Het zakt dan namelijk allemaal naar de bodem en dit wil je niet. Je zou een half uur de pot de hele tijd op de zijkant rond kunnen draaien. Zo heeft de nagellak geen kans om ergens heen te glijden. Zorg er wel voor dat je steeds van richting veranderd. Dus niet de hele tijd naar voren, maar ook eens naar achteren.
 
Hiermee komen jullie de zomer wel door!
 
 
Have a nice day!
 
xx Sanne


1 opmerking: